torsdag 29 januari 2009

Hektiskt dag'

Och jag är inte klar än.

Började förmiddagen med en delredovisning. Det gick hur bra som helst! Tog 12-tåget hem och mötte upp Kristoffer på stan. Han bjöd på lunch på gränden. Ungstekt kycklingfilé med bulgur och aioli. Mums! Sedan gick vi till klippstugan. Kristoffer skulle klippa sig, så jag hängde på och klippte mig jag också. Toppade bara dock, så man ser nästan ingen skillnad. Välbehövligt. Jag tror nog att frisören pikade mig lite där "Plattar du håret ofta?".. "Ja, hehe".. "Det syns". Man tackar så hemskt mycket.

Sen gick vi på stan en sväng. Vid kvart över 3 ville Kristoffer åka och köpa slingfärg. Jag passade på jag också. Sedan hem vid kvart i 4. Klockan 4 började min tvättid. Ner fort och slänga in tvätt. Hoppades på att en maskin skulle hinna klart innan 5. Jag sprang upp, slingade håret på Kristoffer och sedan ner i tvättstugan, slänga in mer tvätt. Sedan var klockan fem i fem. Vi skulle på visning på en lägenhet klockan 5. Panik! Vi hann iallafall. Superfin lägenhet. Åh, vad fin den är... Vi får se hur det artar sig.

Sedan hem, Kristoffer slänger på sig träningskläder och sticker iväg. Jag får två timmar i min ensamhet till att plugga. Gick bra. Kristoffer kommer hem, jag slänger ihop lite mat. Vi äter. Kristoffer upptäcker att han har fått nått äckligt i sin mat... Han tycker att det ser ut som det är en spindel i champinjonbiten från Euroshopper (Köp inte denna!). Han spottar ut maten och slänger resten. Hans kommentar "En champinjon har väl förfan inga ben?!". Det vände sig nästan i magen på mig.

Sedan åkte han iväg igen och hämtade sin mami, som vart iväg på möte. Jag fortsatte att plugga. Nu för 15 minuter sedan, kom jag på att jag skulle slinga håret. Så nu sitter jag här. 22.26. Vi har inte packat än. Vi åker till Malmö 06.35 imorgonbitti. Det känns som att vi gjort allting i sista sekund. Vi ska alltså mer eller mindre upp klockan 5 imorgonbitti.

Men, det ska bli väldans kul att åka ner till familjen iallafall! Tänkte släpa med mig min tegelsten till laptop ner också, tänkte plugga på tåget. Filmanalysen ska ju in imorgon. Och jag är inte riktigt klar.

Nu ska jag tvätta ur håret, och sedan packa. Och sedan sova! Godnatt på er.

1 kommentar:

Anonym sa...

O fy fan vad äckligt med husdjur i maten:S Dessvärre hör ju lixom euroshoper och student lite ihop..blä!!

Hehe jag var oxå hos frissan nyss o gjorde blonda slingor, fick oxå lite kommentarer om plattång, inpackning, klippning osv..men man börjar bli lite van:P

Ha en mys helg hos pärona!
Kraaaam