onsdag 18 februari 2009

"Ledig"

Nu är det ingen skola förens på måndag. Känns rätt skönt. Man kan uträtta lite saker här hemma. Idag blir det tvättning! Äntligen. Det är ett rent helvete att få en tvättid i detta hus. Man får iallafall vänta 1 ½ vecka på nästa tid, det är inte okej.

Sen tänkte jag dammsuga och damma lite. Hela lägenheten är som en enda stor dammtuss. Sen blir det nog en promenad eller en cykeltur till gymmet. Ikväll blir det jobb.

Åh, vad jag ser fram emot nästa onsdag, för då kommer pengarna. Nu är det verkligen kärvt i kassan. Jag förstår inte vad jag gjort med pengarna denna månad. Jag ska nog skaffa mig en kassabok som mamma sa. Usch, jag som brukar vara rätt duktig med att hålla i pengarna. Skyller på att man är en fattig student.

Dags för tvättning!

Inga kommentarer: