söndag 15 mars 2009

Det är vår!

Vädret är alldeles underbart idag! Jag har inte sett solen på så himla länge nu. Jag har även ätit min första glass för våren... Mums.

Dagen har varit väldigt aktiv! Började dagen med att städa hemma hos Kristoffers familj. Nu får hans föräldrar fräscht när de anländer från Teneriffa ikväll.

Sedan tog vi oss till Erikslund och Bauhaus. Nu har vi beställt en duschdörr som kommer inom en vecka, därefter åkte vi till IKEA och beställde en garderob som kommer om 3 dagar. Därefter hemtex och köpte gardiner till köket och till sovrummet. Nu äntligen ska vi få flytta hem igen! Ska bli så skönt att komma i ordning på riktigt. Bilder kommer! Jag lovar. Så fort vi fått ordning.

Nu blir det snart Friskis och träning.

Gårdagskvällen spenderades i lägenheten och vi provade ugnen och spisen för första gången! Vi gjorde lövbiff med pommes och bea-sås. Pommesen blev så otroligt krispiga och goda! Vi såg melodifestivalen såklart, och jag blir så arg på svenska folket. Af Ugglas låt är nog den sämsta jag hört nånsin, vadå, snälla, snälla, snälla? Pinsamt! Och den som vann, inte ett dugg bättre. Vad hände med alla bra låtar som var med igår? EMD, Måns, Alcazar och inte minst Heat?!

Det bara massa jävla pensionärer som röstar. Och inte fan har dom nån smak heller. Pinsamt Sverige! Som alla andra år... jag lovar mig själv vart enda år att inte kolla på den där skiten, men ändå gör man det. Jag hoppas att det svenska bidraget kommer sist så vi slipper vara med över huvudtaget nästa år. För det är pinsamt, man sitter i soffan och skäms att man föddes som svensk. Okej... nu var jag kanske lite överdriven. Aja... Heat var coolast iallafall.

Inga kommentarer: