lördag 18 april 2009

En paus

18 april. Lördag. Jag, Anna, sitter och tentapluggar... Nu; en paus.

Gårdagen var jättemysig. Vid 13-tiden gick jag och Kristoffer ner på stan. Köpte plocksallad från Vivaldi, jordgubbar, ramlösa och munkar från Munk'n muffin. Vid 13.45 tog vi buss nr. 16 mot klockartorpet. Där var dags för relax och SPA. Superbra ställe! Att rekommendera.

Vi fick morgonrockar och handdukar och sedan gav vi oss in på relaxavdelningen. Där fanns bubbelpool, ångbastu, vanlig bastu, en tunna med iskallt vatten (!) och massa sittplatser. Vi högg in på salladen och sedan kom en massageterapeut och hämtade mig. Fick en halvtimmes massage på rygg, nacke, armar, händer, bröstkorg och ansikte. Underbart skönt! Kristoffer fick efter mig. Sedan myste vi i bubbelpoolen och hade det allmänt skönt! Vid halv 5 tiden åkte vi därifrån. Helt mosiga och trötta men oerhört avslappnade! Tack älskling för den fina presenten. Jag älskar dig.

På kvällen gjorde vi lövbiff, pommes och bearnaisesås. Sedan cyklade vi ner till Löga där några Robin, Jennifer och hennes vänner grillade. Det blev en kort visit och sedan åkte vi till ICA och hyrde film. Blev filmmys med Robin och Jennifer hemma hos oss sen.

Imorse begav vi oss ut och sprang, jag och Kristoffer. Kändes jätteskönt. Kom hem och åt frukost. Sedan kom Karin hit och vi har pluggat. Nu gick Karin precis hem, så jag tänkte fortsätta plugga lite...

Ikväll vet jag inte vad som händer riktigt. Ekonomin är knapp såhär helgen innan löning... men vill inte sitta hemma och ha tråkigt heller. Ja, vi får se helt enkelt.

Ha en fortsatt bra lördag iallafall! I det fina men lite kalla vårvädret.

Inga kommentarer: