måndag 22 juni 2009

Sommardag :)

Härliga dag!

Vid halv 11 i förmiddags gick jag ut på baksidan av lägenheterna och la mig på gräset med bikini. Påbörjade en bok... "Snälla pappa, nej" av Stuart Howarth. Vid 15 hade jag läst ut den. Det var en streckläsarbok kan jag säga. Oerhört gripande, men så bra! En självbiografi om en pojke och hans systrar som blev sexuellt utnyttjade av sin styvpappa. Lästtips om ni gillar självbiografier. Det är iallafall en av mina favoriter!

Sedan gick jag till konsum och inhandlade lite mat. Ikväll blev det stekt halloumi med vattenmelon och fetaostsallad (snodde idén om salladen från midsommar!). Riktigt somrigt och supergott! Blev middag på balkongen, olidlig värme där men inget klagande från min sida :)

Ikväll blir det nog bara en promenad och lite mys. Imorgon blir det sol&bad med Linn och Anna, sen jobbar jag 16-21. Sista introduktionsdagen, sen får jag börja jobba själv! Pirr pirr.

Nu; ge mig ut i fina vädret. Vill inte missa en minut av detta!

Inga kommentarer: