fredag 27 november 2009

B is for boring

Ja ni... Jag var på sittning ikväll. P-sittning som ni vet, klä ut dig till nåt som börjar på p. Jag var pluggis/plugghäst. Jag måste säga att min outfit faktiskt var bra!

Sittning. Första gången på sittning. Där jag faktiskt själv är med på själva sittningen (har bara serverat en sittning förut). Maten skulle komma vid 20.00. Klockan tickar. 21.30 kommer maten, varmrätten. Ja, den "dög i krig" så att säga. Min granne vid bordet blev utan tzatsiki så jag var snäll och delade med mig av min. Potatisgatäng och fläskfilé. Potatisgratängen var för mycket kryddad med svartpeppar, så den var stark, det vill säga, inte god. Maten blev dessutom serverad av fin-sittningsstudenterna som hade sittning samtidigt som oss, på grund av för dåligt med personal. Redan här brister ju Kåren... som helhet lixom. Suck.

Efterrätten kom tätt därefter. Kladdkaka med grädde. Gott var det! Dock vet jag inte om 120 kr var värt den maten, den väntan. Stämningen var kul. Trevligt folk, men jag kände ingen förutom Emelie och hon hade fullt upp med allt annat, som bland annat ordnare av sittning, så måste säga att jag kände mig rätt ensam. Klockan är nu 22.37. Jag valde att gå hem vid 22. Jag hade lixom ingen vidare lust att umgås med mig själv och typ supa mig under bordet med min plugghäst-outfit. Jag valde att gå hem mycket, mycket tidigare. Som en äkta plugghäst.

Godnatt.

Inga kommentarer: