måndag 1 februari 2010

Lilla pappa

Hahaha. Fick mig ett gott skratt när jag ringde mamma! Pappa hade pysslat med att laga mat i helgen för att mamma jobbade sent (det sker ett under när pappa lagar mat eftersom det annars brukar bli typ pizza, kebab eller liknande). Han hade till och med hämtat ett recept från recept.nu och åkt och handlat grejer och skulle laga. Haha, förlåt, jag skrattar redan... Ja, han ställer sig och lagar och pysslar och sen kommer mamma hem och tittar i grytan (han skulle göra en pastasås med färskpasta) och upptäcker att någon inte stämmer. Såsen ser ut som en vattnig soppa. Ja, då har det stått helt fel på receptet, att det skulle vara 1,3 LITER buljong istället för 1,3 DECILITER. Och pappa som inte är något van kock gör såklart som det står... Han hade till och med köpt en fin biff och haft ner i såsen och rött vin och så blev det bara soppa helt enkelt. Stackars pappa! Men som tur var räddade mamma situation med att hälla ut lite vatten, lite mer vin och grädde. Haha, det var så himla roligt när mamma börja berätta, jag skrattade så jag grät men samtidigt tyckte jag jättesynd om pappa som försökt laga en sån god sås. Lilla pappa <3

Nu antar jag att han blev ännu mer avskräckt av att laga mat och håller sig till hämtpizza i fortsättningen! Haha.

I helgen åker vi för övrigt ner till mamma&pappa. Ska bli skönt att komma iväg lite! Annars så har det inte hänt så mycket mer idag. På tal om mat så lagade Kristoffer mat idag. Det blev rostbiff och potatissallad. Köpt från affären såklart! Haha, gott var det iallafall!

Imorgon är vi "lediga". Gud vad härligt.

Inga kommentarer: