måndag 22 februari 2010

Tankeställare?

Någon jag låg och funderade över innan jag somnade igår var: Varför förknippas träning och hälsa alltid med ordet viktminskning? Nämner man att man tränar hårt och äter bra får personen mitt emot en bild i huvudet som säger: nämen, HON behöver väl inte gå ner i vikt! HON är ju jättesmal! Varför är det så tror ni? Fick bara en tankeställare av att så är det verkligen inte. Jag beundrar människor som tränar och äter bra för hälsans skull, fetma är faktiskt en sjukdom och som kan leda till konsekvenser man inte ens vill tala om! Vad är er första tanke när man pratar om hälsa och träning?

Idag är det underbart väder ute! Helt underbart. Men kallt! 20 minusgrader imorse när jag gick upp! Urr. Jag kom på att vi behövde tvätta imorse, så jag gick ner och fick en tvättid 1 timme senare. Himla bra! Så nu är jag i full gång med det. Vi har även fått en köpare på vår gamla tv, får se om hon dyker upp senare idag!

Sen blir det träning och ikväll ska jag pröva laga en fiskgryta och hittade i ett recept. Kanske lägger upp det om det blev bra! (Föresten, Carbonaran vi gjorde här om dagen blev helt okej, men inte helt perfekt om jag får säga det själv, så jag behåller det för mig själv.. haha).

Dags att hänga tvätt och slänga in ytterligare en maskin!
mellanrum

Hehe...

2 kommentarer:

Anna P sa...

"Hälsa" förknippar jag inte med viktminskning, utan att träna för att ha god hälsa, må bra.

"Träna" behöver inte vara viktminskning. Jag tror många, framför allt tjejer, är fixerade av just ordet viktminskning så det ploppar upp när någon säger träna. Kanske? Haha. Intresant ämne du låg å tänkte på :P

sandra sa...

ÅH låten!!!! :D gud vilken bra!