fredag 19 mars 2010

Mycket månad kvar i slutet av pengarna

Så är det väl alltid för studenten? Jag funderade på det häromdagen... Vi pluggar och sliter för att utbilda oss, för i detta land behöver man en utbildning för att komma dit man vill. Oftast iallafall. Men varför ska pluggperioden behöva vara ett ständigt lidande? Nu snackar vi pengar här alltså. Borde inte vi få ännu mer pengar för att vi verkligen utbildar oss? Ja, helt sjukt system.

Idag är det fredag. Vi går inte i skolan förrän på onsdag nästa vecka. Gilla på den! Så idag har jag hjälp Karin att slinga håret, snart ska jag bege mig ner på stan och kika på träningsskor. Uppdatering om min fot: jag kan faktiskt inte tala om det blir bättre eller sämre... Inte sämre, snarare oförändrat. Men vi får se. Ska leta skor som passar min fot! Någon som är intresserad av mina träningsskor som är typ sprillans nya som är använda typ 5 gånger? Sjukt snygga. Storlek 36. (Jag har vanligtvis strl 37 men dessa passade mig ändå).

Ikväll blir det lugnt. Eller först ett skiv/spinpass på friskis. Har ni hämtat friskistidningen än? Viktigt viktigt ;)

Inga kommentarer: