lördag 24 juli 2010

Hem ljuva hem


Till Västerås kom vi idag vid 13.45. Jag visste exakt vad jag skulle göra när jag kom hem, så så blev det. Jag har:

- Rensat ur min garderob, helt och hållet. En full kartong med kläder åkte ner i källaren. Detta resulterade i: ordning&reda och MYCKET mer utrymme.
- Rivit ur byrån i vardagsrummet, på massor av skit (rent utsagt), flera lådor blev tomma och jag torkade rent och byrån har nu blivit lite av ett "linneskåp".
- Rivit ut ALLA skor vi hade i lägenheten, säkert typ 15 par skor.. VAR! De åkte ner i källaren, jag styrde upp i garderoben och nu är det fint och snyggt.
- Rivit ut alla väskor som låg precis överallt. La ner alla väskor, säkert 10 stycken i en stor väska och.. ner i källaren!
- Tagit bort alla DVDer som låg och samlade damm i vår "tv-bänk" och ja.. slängde ner i källaren!
- Tömde tidningskorgen och nu är det rent och snyggt.
- Bökade med alla olika sladdar som låg i en korg, nu ligger alla på sin plats, inget trassel och lätt att hitta!

Gud vad skönt att ha detta gjort! Näst på tur står badrumsskåpet. Sakerna mer eller mindre rasar ut när man öppnar. Så nej, ordning där ska det bli! Nu ska jag precis ätit en sallad från ICA, helt okej.. Och nu dricker jag Loka och äter gott&blandat salt.

På måndag är det kickstart som gäller!

Inga kommentarer: