måndag 26 juli 2010

Soffläge

Prövade något nytt idag vid middagen. Jag skar kycklinfiléer i bitar och valde att koka den! Låter läbbigt, men det blev riktigt bra. Den vart saftig och det tog bara typ 5 minuter innan den var klar. Hur bra?! Pröva det, om du ska göra en kycklingsallad eller liknande. Jag tycker alltid att kycklingen blir så bränd och torr när man steker den.

Efter middagen var det medelpass som stod på schemat. Sååå kul var det, och vilket energi! På topp helt enkelt. Därefter var det hem, och jag gjorde mig en välförtjänt smoothie. Den blev riktigt god också. Här kommer mitt egenkomponerade recept:

Kvarg (en halv burk)
Lättfil (ca 2-3 dl)
Jordgubbar (ungefär 15 st)
Proteinpulver med banansmak (1 dl)

Mängd går givetvis att variera. Detta recept blev två stora glas. Hur gott som helst!

Inga kommentarer: