torsdag 16 september 2010

Friday, i'm in love!

TGIF! :)

Idag ska vi göra något roligt på träningsfysiologi-kursen. Vi ska till något som heter konditionslabb där vi ska få utföra några grejer. Här kommer listan;

1. Manuell pulstagning i vila och efter arbete
2. Test av maximal syreförbrukning, VO2 -max
3. Test av lactat tröskel/ mjölksyra tröskel/ aerob tröskel
4. Test av Maxpuls

Hur kul låter inte detta? Ska bli sjukt intressant. Och läraren sa det "ni lär inte behöva träna mer den dagen...". Hehe, så jag skippade morgonpromenaden imorse, för att vara helt och hållet fit for fight!

Efter lektionen, som förmodligen slutar 15.00. Beger mig jag och Kristoffer mot Norrtälje för att umgås med min familj i helgen! Mycket trevligt.

Nu äter jag havregrynsgröt med linfrön, dricker juice och ska precis hugga in på mitt ägg. Taggar inför dagen!
m


Bild från Google.

Inga kommentarer: