onsdag 29 september 2010

Jag ska springa 2,1 mil

Låter ganska sjukt va? Men nu är jag anmäld till Göteborgsvarvet i vår. 21 maj 2011 går loppet av stapeln i Göteborg. 2,1 mil, en halvmara! Det känns otroligt spännande och jag känner mig redan taggad för att börja träna inför det. Springer ju redan en mil utan problem, så detta kommer nog gå hur bra som helst, vad tror ni? Kommer ni och hejjar? ;)

Idag är det onsdag, det står muntligt tal på redovisningschemat. Jag har redan panik inför det. Åh, jag förstår inte varför jag inte kan tycka att det ska bli kul! Jag tänkte ju faktiskt prata om mitt främsta intresse, träning, så det borde ju inte bli så svårt, men ändå... torrhet i munnen, okontrollerade rörelser med händerna, pratar alldeles för snabbt... Suck.

Nu: kaffe, göra mig iordning och öva, öva, öva. Vågar jag köra helt utan stödpapper idag?

Inga kommentarer: