lördag 5 februari 2011

Mitt bästa kosttips

Svaret på den punkten ser ni längre ner, berättar om dagen först!

På förmiddagen gav jag mig ner på stan för lite research efter något gult. Temat på festen ikväll är nämligen gult... Av alla färger liksom. Hittade en rolig sak. Jag tar kort på det sen och lägger upp här! :) Bara 20 kr kostade det dessutom... sjukt nice! Därefter ringde jag en (bakfull) Kristoffer som ville ha NYTTIG mat, det var det första han sa, haha. Ångest eller? Han fick vivaldi-sallad, men jag var skitsugen på hamburgare så jag köpte med mig donken (OBS, inte mitt bästa kosttips!), hehe. Efter lunch gick vi ner till systemet och inhandlade lite grejer. Ser fram emot kvällen!

Ja, just det.. jag hittade en spetsbody jag tänkte ha ikväll. Instoppad i svarta jeans och en kavaj över! Riktigt snygg var den. Såhär ser den ut!



129 kr från H&M

Nog om det. Nu kommer svaret på punkten.

Mitt bästa kosttips är att äta en stadig frukost varje morgon. Det gör att du klarar av dagen mycket bättre, du håller blodsockernivån på en jämn nivå och frukost är, som du säkert hört tidigare, dagen viktigaste mål. Min frukost brukar bestå av fiberberikad havregrynsgröt alternativt havre/quinoagröt med linfrön och mjölk, 1-2 ägg, ibland en bit bröd med ost och tomat samt en kopp te. Till detta tar jag en omega-3 och en CLA (cla innehåller omega-6, en fleromättad fett, som också sägs sätta igång förbränningen i kroppen).

Att strunta i frukosten och tro att det ska ge resultat i form av viktnedgång eller liknande är bara idiotiskt. Vissa kan givetvis ha svårt att äta direkt på morgonen och då kanske en smoothie kan vara lättare att få i sig. Blanda exempelvis kesella/kvarg med frysta bär, yoghurt och mjölk. Mums!

Inga kommentarer: