söndag 20 mars 2011

Säääälen!

I eftermiddag kom vi till Sälen! Hur fint väder som helst. Cirka 3-4 grader varmt och strålande sol. Vi fick rummet runt 15-tiden, och bytte om direkt till underställ och skidkläder. Mamma&syrran stannade kvar i rummet medan jag, Kristoffer och pappa gav oss ut i backen! Var ju tvungen att provåka lite :)

Efter cirka en timmes åkande gick vi tillbaka till rummet (ska tilläggas att vi bor på Högfjällshotellet som ligger typ i backen... mer eller mindre, LYX!). Öppnade en öl, åt lite snacks och chillade. Jag känner av nattens jobb en hel del idag. Helt trött. Fick bara 5 timmars sömn inatt... Duschade av oss och fixade lite. Nu har vi precis kommit upp till rummet igen efter en middag på "TB Steakhouse" på hotellet. Jises, vilket måltid... Typ käk för en hel vecka, haha.

Min måltid bestod av vitlöksbröd med majonäs, en "New York Strip" (en fet biff) med potatisgratäng och bearnaisesås. En martini till fördrink och en öl till maten. Värsta fitnessmaten ju?! Haha, not. Men huuuur gott som helst. Jag har SEMESTER!

Imorgon väntar skidåkning en hel dag, en öl på afterskin och jaaa.. allt ni kan tänka er. Jag trivs som fisken i vattnet. Detta är precis vad jag behöver, precis just nu. Lovely. Dessutom att få umgås med familjen :)

Nu ska jag sluta tjata... Min träning denna vecka bli skidor i massor. Tänkte köra lite längdskidor också! Vad ska ni träna denna vecka? Inte skidor antar jag? Nu är det VÅR i Västerås!

En bild från Alperna för... två år sen? Eller tre år sen? Nåja.. pappa och jag på bilden!

1 kommentar:

LisaA sa...

Gud, vad härligt det låter! Hoppas ni får riktiga kanon dagar med fint väder : ) Jag har fasen vart på yoga idag, den du rövis ;) Hälsa familjen! KRAM