tisdag 8 mars 2011

Springa för livet!

Okej, inte riktigt. Blev 11,2 km på löpbandet idag! Totalt 60 minuter. Tog alltså inte riktigt mitt rekord på milen denna dag heller, 53 minuter och 20 sekunder, sen var jag uppe på 10 km. Tror att jag klarat bra precis 53 minuter tidigare... Nåja, nöjd ändå trots allt. Det var skönt! Var uppe på 13,5 km/h ett tag, jises, svett! Men lovely.

I övrigt idag då... var nere på stan en sväng. Bjöd Kristoffer på lunch på coffeehouse by George. Hälsotallrik! Besvikelse. Kycklingen var för salt och matveten var torr. Nåja, det var ju iallafall en hälsotallrik.

Jag funderade lite kring om ni är sugna på att se lite matschema? Typ på en dag eller nått nån gång ibland? Inte för att det är så jättespännande, men ja.. jag kör på idag iallafall. Hojta om det är något ni vill!

Tisdag, 8 mars

Frukost en skiva hembakt bröd (filmjölksbröd med grovt rågmjöl, fullkornsdinkel, massa frön mm) med minikeso och makrill på. Ett ägg och en stor kopp te.
Mellanmål ingen, blev sen frukost.

Lunch hälsotallrik med två kycklingspett, matvete, sallad på tomater, gurka, morötter, lök, ruccola, någon form av chilidressing, eventuellt gjord på turkisk yoghurt eller liknande. vatten till dryck och kaffe efter maten.

Mellanmål en skål minikeso med två skivade kiwisar, en kopp kaffe.

Middag fullkornsspaghetti med köttfärssås med bland annat krossade tomater, bönor, lök, vitlök och en skvätt matlagningsgrädde 4%.

Kvällsmål en stor kopp te än så länge...




Kiwi är underskattat! Gott, lite sådär småsött och innehåller massa nyttigheter. Jag brukar ibland äta den med skal som flera påpekar och tycker är jättekonstigt. "Den är ju alldeles luden...", ja, men det är lika gott!

2 kommentarer:

Lisen sa...

Men fan makrill anna, lugn nu :P

Hillman sa...

Duuu, brödet du bakar låter ju supersmarrigt! Kan man få sno receptet? :)