torsdag 16 juni 2011

HIT

HIT-passet. Lika galet tufft som förut! Men det är så det ska vara, svett, yrsel, blodsmak... haha, eller nåt sånt. Låter jäkligt nice eller?

Efter det vart det galet god mat. Kan säga receptet föresten, det är sjukt gott. Och enkelt, och nyttigt! Det enda onyttiga om man nu ska vara sån är väl det vita tortillabrödet. Nåja, här kommer det;

Tortillabröd
Två avokados
En grillad kyckling
En burk lättkesella/kvarg
Två tomater (ska helst skollas i kokande vatten så att skalet försvinner, men går bra ändå)
En rödlök
Salt, peppar, paprikapulver

Detta recept ger myyycket mat. Minst 3 personer iallafall. Så går att anpassa förståss. Alla dessa ingredienser blandas i en skål. Ja, ni måste ju såklart hacka löken, tomaterna och rensa kycklingen, men det kanske ni förstod? Hehehe... Det blir en god röra att ha i tortillabröden. Nyttigt, gott, mättande. Går tyvärr inte att spara eftersom avokadon blir brun snabbt, men om ni gillar brun avokado så går det ju förstås.

Efter käket vart det bio med Fancy. Vi såg Baksmällan 2. Heltrevlig film! Se den! Sen satt det ett hånglande par bredvid mig som distraherade mig några gånger, men men.. Man ska väl inte vara bitter för det, haha.

Hur mår ni? Har kommit fram till att det inte är lönt att fråga er saker, för ni svarar aldrig iallafall ;)

3 kommentarer:

Fanny sa...

Det har jag testat, enkelt och sjukt gott! :) Tack för ikväll gumman, mkt bra avslut på dagen. Jag brukar försöka svara iaf.. men idag vet du ju hur jag mår ;)

Sara Ekvall sa...

oh, receptet lät gott, får testas när jag kommit hem! jag mår bra förutom att jag vill gå ner 15kg, men det visste du ju redan! ;) haha.

Annie sa...

LÅter som ett härligt pass. Skall vara blod, svett & tårar & glädje :D