söndag 23 oktober 2011

Fackelloppet

Denna helg har bestått av jobb & träning typ. Och ett par öl också faktiskt. I fredags var jag och Karin ut en sväng, på Pitchers först för lite käk & öl, därefter gick vi mot Varda där det fick bli kanske en av de godaste drinkarna någonsin. En Choco cream, det var som att dricka vaniljsås, spetsad med kolasås och en lite bit mintchoklad som dekoration. Mmm! Hemgång runt 23.15 eftersom vi båda skulle jobba dagen efter.

På lördagen jobbade jag som sagt, gick finemang. Jobbade sedan på Pluto på kvällen och gick lika bra det!

Idag kom mamma&pappa på besök. Det var trevligt. Vi var på Oliodeli och käkade lunch, sedan åkte vi ut till Erikslund shoppingcenter och vi upptäckte att det var idag Intersport hade rea på hela längdskidsortimentet. Så, det blev längdskidor, pjäxor och stavar till oss båda, hur bra som helst. En ganska dyr engångskostad, men om man tänker att man använder kitet i typ 10 år så blir det billigt! Nu jäklar ska tekniken spetsas, grymmaste komplementet till löpning i vintertider.

Sedan vart det faktiskt ett par nya löparskor då mina stackars löparskor är slitna upp över öronen. Det var ett par Asics Gel-Nimbus 13 och killen i affären filmade mig på löpbandet. Jag hade ett bra och neutralt löpsteg! Känns skönt att höra. Riktigt snygga pjucks!

Jag prövade dem ikväll på Friskis årliga fackellopp. Tre varv blev 7,4 km och jag & Kristoffer sprang på 39.58 min. Känns jääävligt nice att vi kom under 40 minuter ;)



Kolla in dem! Asics är absolut det bästa märket av de bästa enligt mig, har provat adidas men gick snabbt tillbaka till Asics. Älskar dem! 1900:- gick dessa på, ett saftigt pris är det, men springer man mycket måste man ha bra skor, så är det bara!

3 kommentarer:

Anna Zäll sa...

Var rean bara just den dagen? Jag skulle också behöva uppdatera längdutrustningen! Har inte åkt ordentligt på år och dar men jag tog en liten sväng i mars innan snön försvann och kände hur mycket jag hade saknat det. Galen träningsvärk när man inte är van, haha ;)

Fanny sa...

Riktigt snygga skor sötnos! :)

Anna Zäll sa...

Okej, bummer! Haha nej men vem har sagt nåt om teknik? Jag kallar min "Bambi i kvicksand"!