måndag 20 februari 2012

Helgen'

Helgen har varit hur bra som helst på många sätt. Umgåtts med älskade familjen, tränat, ätit alldeles för mycket, spelat spel, druckit öl, snackat skit, shoppat lite (borde inte men vad gör man?).

Nu är helgen över och en ny vecka är på G. Jobbat 12-19 idag. Dagen gick fort! Innan jobbet var jag på Friskis och sprang 12 km (!), gick hur bra som helst och hade grym energi. Höll ett tempo på 11 km/h. Sjukt nöjd tjej. Förvånad över energin efter denna helgs intag av mängder av mat och annat, haha.

Veckan består i övrigt av jobb, träning, födelsedagsfirande, 50-årsfest, helgjobb, lite mer träning och sånt där. Som vanligt ungefär. Jag gillare'

För övrigt kom jag över något tänkvärt i helgen. Det var något Syrran kläckte ur sig och satt sig i skallen. Det handlar om att "unna sig" exempelvis godis, chips, bakverk, alkohol... Varför unna sig något som bara får kroppen att må dåligt? Varför inte unna sig något som får dig och din kropp att må bra? Som en god & nyttig middag eller ett träningspass? Rätt tänkvärt tyckte jag.

2 kommentarer:

Sara Ekvall sa...

Jag är vis! ;) hihi.

sophie sa...

De är ju inte samma njutning.
Finns ju 100 olika njutningar...:P