söndag 18 mars 2012

Hundra grymma dagar två'

Dags att formulera målen då kanske. Har enbart tänkt lite löst på vad jag vill uppnå efter dessa dagar, men nu ska det skrivas ner. Here we go!

Hundra grymma dagar två sätts igång på onsdag, 21 mars. Håller på i 100 dagar framåt. Till den 30 juni. Jag är råtaggad. Dags att få bukt med ett & annat! Hänger ni med?

Mina mål är

- Få upp min snabbhet i löpningen, det vill säga träna desto mer intervaller. Både i backe och på rakstäckor. I dagsläget är intervaller = noll. Detta mål för att förbättra mina tider på olika lopp.

- Utföra Göteborgsvarvet på en bättre tid än min senaste halvmara. Göteborgsvarvet är den 12 maj i år.

- Göra 1 chin utan hjälp från maskin eller gummiband. Helt utan hjälp alltså.

- Gå ner några kilo i vikt. Hur mycket är svårt att definiera här, jag vill få fram mina muskler mer och få en mer definierad kropp. Vikten är egentligen oviktig. Jag vill egentligen vara nöjd med min kropp, som ska vara stark, frisk och mer definierad. Siffran på vågen säger inte så mycket.

- Införa morgon-PWs som en rutin. Jag vill att vardagarna ska startas med det, för att dagen i sig då blir både piggare & gladare. På fredagar har jag morgonträning, och helgerna räknas inte här.

- Sluta upp med min ångest. Har en tendens att få ångest så fort jag ätit eller druckit något onyttigt. En onödig ångest eftersom det är ett val jag har gjort. Det är bara jag själv som kan bestämma över vad jag stoppar i munnen.

- Hålla ett kostschema med bra rutiner. Äta var tredje timme, sedan ska jag lägga upp ett kostschema som fungerar för mig och som jag ska hålla. 1500-1700 kcal per dag. En helgdag får jag äta vad jag vill. När det handlar om fest får jag helt enkelt tänka till, och göra mitt val.

- Bli av med mitt sockerberoende. Jag är nog lite av en sockertorsk trots att jag inte vill erkänna det. En helgdag som jag skrev tidigare får jag äta vad jag vill. Men, i veckorna är det skärpning.

Jag hoppas & tror... eller jag vet, att dessa mål går att uppnå. Jag har inget specifikt mål med att höja min träningsdos eller liknande, jag trivs otroligt bra med hur jag tränar just nu. Det är vissa andra förändringar som behövs åtgärdas för att uppnå de mål jag vill.

Jag är tokpeppad för att komma igång ordentligt med det här! Nu kör vi!

Inga kommentarer: