tisdag 1 januari 2013

2013

Då var 2012 slut & nu ser vi fram emot ett 2013.

Tänkte sammanfatta träningsåret lite då det är ett av mina största intressen.

Kom hem från gottande i Thailand i mitten av januari & satte igång snabbt med träningen igen. I början av februari väntade The Nike Blast där vi var 6 tjejer som drog iväg och hade en helg fylld av träning. Så himla kul! Tyvärr kan jag inte delta i år på grund av ekonomin, vilket är sjukt tråkigt...

Nåja, när jag slutade jobba på din sko & istället börja jobba heltid på TT köpte jag & Karin tillsammans kort på member24 som nyss öppnat sin nya lokal på kopparlunden. 50 meter från jobbet. Där inleddes morgonträningen, så himla bra resultat den gjorde på både rutiner & kroppen. Lovely! I maj väntade sedan Göteborgsvarvet. Personbästa på tiden 1.57.25 & lämnade Göteborg nöjd & mör! Minns att loppets sista kilometrar var tunga...

Träningen höll jag igång rätt bra under sommaren men egentligen inte tillräckligt tyckte jag. Man tappar lätt gnistan i löpningen efter ett sådant lång lopp. I augusti stod midnattsloppet på schemat, riktigt roligt lopp på 10 km genom söder i i Stockholm. Var sedan iväg till Grekland i september & Sthlm halvmara väntade bakom dörren när jag kom hem. Tyvärr var hotellet i Grekland inte direkt utrustat med något bra löpband & resulterade i en vecka med vila, helt & hållet & ofrivilligt. Kom hem & var orolig inför halvmaran då uppladdning varit under all kritik. Dessutom kunde inte pappa delta pga av känningar i halsen.

Men tji fick jag som klev in i mål på ett PB jag inte trodde var sant. 1.52.47 blev tiden & kunde absolut inte varit mer nöjd.

Under tidiga delen av hösten gick träningen bra & det var lite av min terapi i och med allt extrajobb hit & dit & ovissheten. Senare delen av hösten, främst i december uteblev träningen tyvärr mer än vad jag önskat. Omotivation till det mesta, kanske också beroende på ovissheten.

Nu är det 1 januari 2013 & jag är tokladdad för att starta året på bästa möjliga sätt. Träning, rutiner & få ordning på kosten. Nu kör vi!



Inga kommentarer: