tisdag 26 februari 2013

Done & done

Jag är slutkörd. Från topp till tå.

Bestämde mig lite impuls att jag var sugen på att köra skivstång/intervall vid lunch. 75 minuter. Skivstången är ju alltid jobbig, speciellt för mina armar som är svagare än svagast. Benen går finemang! Och resten går också rätt bra i och för sig. Avslutade med 15 stycken 45-sekunders intervaller med 15 sekunders vila mellan varje. Alltså cirka 15 minuters intervaller totalt. Behövligt men pulsen rusar i höjd alltså! Flera avbröt & såg kritvita ut i nobban. Men, skam den som ger sig! Aldrig jag. 

Efter passet blev det en rask promenad hem, dusch snabbt & slängde i mig lite lunch. Chili con carne. Sen till frissan vid 13.30 och kapa av slitna toppar! Efter frissan var det en promenad tillbaka till Friskis för en grej. Mer om det senare.

Så, dagens träning blev alltså nästan 60 minuter PW totalt (fram & tillbaka från gymmet två gånger) & skivstång/intervall 75 minuter. Jag tycker att jag är värd att ligga där jag ligger nu, i soffan. Ska bara röra mig ut till köket senare för middag!


Word!

Inga kommentarer: