torsdag 21 mars 2013

Torsdag & ledig

Vilken skillnad det är att uppskatta ledigheten när man jobbat en del! Idag har varit en sådan dag. I vanliga fall hade jag troligtvis varit rastlös ända in i själen, men idag har jag njutit av varenda minut.

Jag vaknade 06.30 pigg. Alltså, vad är det för idioti? Sinnessjukt ju. Börjar jag bli gammal? Klev upp strax därefter & tog mig ut på en kortare PW, det blev kanske bara 30 minuter. Sedan landade jag på Ica när de öppnade klockan 8. Handlade lite nödvändigheter!

Drog hem och käkade goood frukost! Sen satt jag i soffan mer eller mindre hela förmiddagen, kollade nyhetsmorgon & tog det lugnt, helt enkelt.

Till lunch lagade jag en nudelsoppa på bland annat shirataki-nudlar som knappt innehåller några kcal alls. Soppan blev ljuvlig & förutom nudlar var det wokgrönsaker, kyckling, kokosmjölk med mera i den. Två matlådor blev det också! Looovely.

På eftermiddagen var det så himla fint väder så fick ryck & gav mig ut på en kort löprunda. 4 km landade det på. Sjukt kyliga vindar ute!

Nu har jag bänkat mig i soffan igen, kollat lite serie & snart dags för middag. Senare ikväll blir det fys! Skön dag med andra ord. God mat & träning, det är grejer det!





Jag & Karin är nu anmälda till London music half marathon i september! Kommer bli sååå kul!





Inga kommentarer: