söndag 26 oktober 2008

slut på det roliga,

måste bara nämna detta innan jag börjar skriva. NU är det någon idiot som står och röker utanför huset, och röker stiger upp i min lägenhet. SJUKT irriterande, och luktar bajs.

nu är helgen slut. firande av Kristoffer mamma i fredags. trevligt med tacopaj, tårta och så. sedan åkte jag och K hem till mig och sov. han skrev högskoleprov i lördags så det blev lugnt. upp i ottan i lördags. det går ju lixom inte att inte vakna när K härjar runt i min lägenhet. :) jag åkte ner på stan senare. sedan åkte jag upp till mdh vid lunch med subway-mackor.

på kvällen åkte jag iväg till Jessi, på inflyttningsfest. väldans trevligt var det! sen drog vi oss vidare till Strike. där var även Kristoffer med sina vänner. mycket trevlig kväll som slutade på donken och en promenad hem i ösregn och blåst.

huvudvärksstatus idag: inte så farligt.

har tagit det lugnt på morgonen. jag och Kristoffer glömde bort att man skulle vrida tillbaka klockan. vi skulle nämligen beställa kebab. 5 minuter över 11 då de skulle ha öppnat (klockan var ju alltså 5 över 10) ringde vi och var sura för att de inte svara. jag ska vara ärlig och säga att jag sa "utlänningar, de öppnar endast när det passar dom". var sur i ungefär 15 minuter tills vi började fundera på om det var nån speciell dag. typ ramadan eller nåt. sedan slog det oss. då var det bara att vänta hungrigt i en timme tills det gick att ringa igen. ja, då svarade de faktiskt! dumma oss.

idag blir det lugnt. har inget plugg alls. och det ju himla skönt!
K har åkt tillbaka igen.. men nu vet jag att han kommer om 4 dagar. och det känns underbart bra.

planer inför halloween? jag vill klä ut mig...

1 kommentar:

Anonym sa...

det är ju lite halloweenfester här och var:) kåren och andra krogar!:)