onsdag 12 november 2008

Låt mig få sitta ner och andas, tack!

Vilken dag! Vilken resa!

11.14 lämnade jag Malmö med en dubbelt så stor väska som när jag kom ner. Kan slå vad om att den vägde 20 kg! Det som vägde var lite mer kläder, tre par till skor, en vinbox och tre spritflaskor. (Jag laddar upp förrådet). Den var sjukt tung. Plus att jag konkade på en kasse med ca 50 bullar och julpynt som jag inhandlat. Och såklart en handväska med lite matsäck, tidning, bok, plånbok och så vidare.

Ca kl. 13.45 (vi skulle ha kommit till Norrköping 14.22) ropades det ut i högtalarna att en person hade blivit påkörd av ett tåg lite längre fram och vi var tvungna att stanna för att få klartecken av räddningstjänsten. Vi befann oss nu i Boxholm. Efter att vi suttit på tåget cirka en halvtimme var alla människor tvugna att gå av tåget och fick transporteras med buss till Mjölby. Jag var tvungen att dra väskjäveln upp och ner för hundra trappor och in i bussen. Som tur var finns det snälla människor och en farbror hjälpte mig med väskan!

Väl framme i Mjölby. Konka med väskan ett par hundra meter till. 15.15 ungefär kom vi ifrån Mjölby. Jag var i Norrköping 15.45 och då hade mitt tåg gått för över en timme sen. Så jag fick sitta och vänta på nästan som avgick 16.32 från Norrköping då jag egentligen redan skulle vart framme i Västerås. Släpa med väskan ännu mer!

Väl på tåget till Västerås så var det så mycket folk att jag fick sitta på en sån här nerfällbar stol mitt emot en toalett. Och det satt, dessutom, en snorig unge bredvid mig som hostade rakt ut i luften. Så om jag blir sjukt om 3 dagar så vet ni varför! Jävla unge.

Jag kom fram till Västerås ikväll vid 18.35 ungefär. Ca två timmar senare än vad jag skulle! Visst, jättetragiskt att en människa har dött på grund av tågolycka, men visst blir man bra irriterad när väskan väger 20 kg, man har typ två väskor till som man ska bära på och man får vänta och vänta och ingen information får man heller.

Men, nu är jag hemma. Väskan är uppackad och jag har varit på ICA och handlat lite mjölk och så. Så nu är allt frid och fröjd igen!

Inga kommentarer: