tisdag 11 november 2008

11 november'

Tisdag.

Nu är nästan vistelsen i Skåne slut. Känns lite jobbigt eftersom att jag inte kommer träffa min familj förens 26 december. Ja, jag ska inte fira jul med min familj i år. Jag ska fira med Kristoffer och hans familj, men den 26 åker vi ner till mig och firar här nere! Första året jag inte firar jul hemma. Lite läskigt.

Jag har iallafall redan börjat handla julklappar. På nätet. Ska gå på stan när jag kommer hem. Det är så himla kul. Sen igår var jag och mamma till Vellingeblomman. En affär, eller vad man ska säga, som säljer blommor, men också har världens bästa julutställning. Där säljs allt julpynt du kan tänka dig! Så jag handlade massa söta tomtar och skålar som jag ska inreda lägenheten med. Jag hade tänkt att ha en gran, men kom fram till att det blir på tok för trångt, och sen har jag ingenstans att göra av den sen när julen är slut. Så jag har köpt ett "ljusträd" eller vad man ska kalla det, som jag ska sätta i en stor vas. Det kan man ha framme året runt.

Idag blir det nog en tripp till gymmet. Mamma har sagt att hon ska börja träna. Så nu jäklar tänkte jag se till att hon kommer igång! :)

16 dagar kvar tills Kristoffer muckar. Tiden går fort nu. Jag längtar.


En sån ungefär har jag köpt. Eller den är inte riktigt lik. Min är brun med små lampor uti kanten. Som ska stå i en stor vas. Men bara för att ni ska förstå vad jag menar. Ett bra alternativ till en gran ifall ni inte vill ha en sådan. Eller för det andra inte har utrymmet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

den var nice! :) see you på torsdag!

Anonym sa...

Fint "träd". :) Kommer säkert blir kanonbra! Skönt för dig att Kristoffer muckar snart, vet hur mycket du saknar honom! Puss