torsdag 15 januari 2009

Vilken dag!

En dag där man verkligen fått något gjort och känner sig bra.

Började dagen klockan 9.00. Powerwalk med Linn i 50 minuter runt hela cityringen. Kom hem, åt en megafrukost med ägg, mackor och te. Suverän start på dagen om inte annat! Sedan började storstädningen av lägenheten. Och då menar jag storstädning, det är nu kliniskt rent här hemma. Med hjälp av Kristoffer gick det mycket fortare dessutom, man kan ju lugnt säga att han har skills från lumpen när det gäller städning... mitt badrum har nog aldrig varit så rent som det är nu. Vem torkar väggar när man städar lixom? Aja, jag är nöjd iallafall! ;) Sen spillde vi ut hinken med skurvattnet i hela hallen... haha.

Sedan unnade vi oss en god lunch på Max. Dock med minimorötter och ramlösa! Inga onyttigheter nu inte. För er som inte hört det har jag och Kristoffer gått in i ett vad (snott från Jenny och hennes karl i höstas). Vi ska inte äta onyttigheter på 1 månads tid och inte alls dricka alkohol. Vi började i lördags. Uppdatering kommer om detta också, om hur det går alltså.

Sen åkte vi hem till mig och tog det lugnt. Sen runt 16 åkte vi och hämtade K;s bror och sedan åkte vi till gymmet. Jag sprang 30 minuter på springbandet, cyklade 10 minuter och gjorde 120 sit-ups. Ojojoj, så hurtig man är! ;) haha. Men det känns så himla bra att äntligen har kommit igång på riktigt.

Sen fick jag hem min bikini som jag beställt från H&M. Den satt jättebra och den var skitsnygg.

Nu är jag hemma igen. Har precis ätit och nu väntar jag på Kristoffer. Imorgon åker vi till Stockholm. Mamma ska vara med i en inspelning av "Vem vet mest?" på 2an. Haha. Ska bli kul att se hur det går! Sen blir det god middag på kvällen och på lördagen kanske lite shopping. Kul att träffa familjen igen.


Här är den snygga bikinin jag köpte från H&M. Jag köpte dock den orange/vita.
Bild tagen från HMs hemsida.

Inga kommentarer: