onsdag 25 februari 2009

"Löning"

Lite glädje spred sig genom kroppen imorse när man kikade in på kontot. Fast när man vet att pengarna snart kommer att försvinna känns det jobbigt igen. Men, bara för att pengarna kommit in på kontot idag ska jag, Linn och Karin käka spicy hot! Sedan ska vi nog köpa med oss en semla på tåget. Lite lyx måste man väl få?

Just nu sitter jag tittar ut genom fönstret. Det är ett dagis eller nåt mitt emot vårt hus. Och jag ser hur barnen åker pulka ner för backen, och sen kör de på varandra. Jag blir nästan lite skadeglad när barnen kör in i varandra, och vill att de ska börja gråta. Gud vad jag är hemsk. Det kan hända ibland på stan också. Om jag ser nån liten unge får jag lust att bara gå fram och nypa ungen i kinden. Och det är bara om ungen är ful. Jag är en elak människa!

Hoppas att mäklaren ringer idag så jag kan få ta emot nyckeln till nya lägenheten. Ska nämligen börja flytta in grejer i helgen. Har kommit fram till att flytta är en bra chans att rensa ut! Vilket jag har gjort. Man samlar på sig rätt mycket på ett år. För nu har jag ju bott i Västerås i över ett år. And I like it!

Du blir min idag! (okej, jag åt en semla igår också. det blir min fjärde för i år idag då. fy, Anna)
Ni har väl ätit semlor i år?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nix, ingen semla för mig. Men idag ska jag ju få hatten! YEAH, big time! ;D

Anonym sa...

Jo jag har också kommit fram till att flytt är ett bra sätt att rensa ut gamla grejer, har slängt hur mycket som helst.

Jag har också ätit semla, någonting måste man ju få unna sig i kaoset och när pengarna har kommit in :)