tisdag 17 mars 2009

Blod, svett, tårar och ilska

Idag fick vi hemleverans på nya garderoben.

Vi började montera och efter ett par timmar kom vi till garderobsdörrarna. Efter cirka 10 misslyckade försök att få upp dörren gjorde vi ännu ett. Jag låg och tittade under så den hamnade rätt, Kristoffer stod uppe och bar upp den. Den glider ur sitt spår och pang, en 15 kilos tung garderobsdörr rakt ner på min tumme. Jag började gråta som ett litet barn och skrek som en ilsken unge. Jag har nog aldrig varit med om en sådan smärta i hela mitt liv och det forsade blod också. Tummen är som en falukorv nu, men tror inte att jag brutit något iallafall. Blev helt yrslig och det nästan svartnade framför ögnonen. Nu är jag helt mosig och trött och tummen smärtar som fan. Dags för en alvedon och lite bandage.

Förutom blod och tårar så har även många liter vatten släppt från kroppen och Kristoffer har blivit förbannad på garderoben typ 100 gånger. Haha. Nästa gång blir det inte bara hemleverans, utan hjälp med montering också. IKEAs montering är nog det jobbigaste man kan vara med om...

Nästa gång blir det skor med stålhätta samt handskar... Finns det handskar med stålhätta?

Inga kommentarer: