fredag 24 april 2009

24 april!

Huh. Vilken dag!

Löning + bidrag kröp in på kontot under natten. Mycket skönt.

Igår. Buddy Holly! Riktigt skön musikal. Kan dock kalla det mer som en konsert... Men den var riktigt "svängig" och det känns som att man lever i 60-talet igen (tänkte jag säga, never been there). Iallafall. Värd att se. Och, kusinen som spelar radioprataren är riktigt bra. Kul. Se den!

Idag.
Började dagen med skolan. Redovisning och kursavslut. Jag har lärt mig massor och jag klarade även tentan. JAAA! :)

Därefter tog vi oss tillbaka till Västerås. Mötte upp Linn som hade vart och fått sig en mycket snygg frilla och färg. Vi åt på Cornetto och Jess gjorde oss sällskap sen. Hehe.. måste bara berätta något som hände på Cornetto. Jag har precis köpt min mat, för typ halva priset dessutom (killen som vi köpte lägenheten av är delägare på Cornetto... bra med kontakter!) och sedan sätter jag mig utomhus och Linn och Karin går in och handlar. Helt plötsligt, från ingenstans kommer en fyllgubbe, kanske 50 + och går förbi. Tittar på mig och säger: Åh, din mat ser god ut... Snygga lökar föresten, he he he he... eller... jag ber om ursäkt! Kan inte annat än bara skratta åt det nu, men just då kände jag mig lite illa till mods.

Därefter sprang jag och Karin iväg och gjorde hemlisar! Jag inhandlade en limegrön vattenkanna också, riktigt läcker. Den passar vårt kök! Sedan var jag runt på stan och kollade på skor. Jess hade köpt ett par riktigt snygga pjucks så var ju tvungen att kika... och, de hade kommit till stan, så jag norpade åt mig ett par. Det är väl okej Jess?

Sedan kom jag hem. Satt mig på balkongen och målade naglarna. Jag är lite seg i huvudet efter all stress och allt plugg som varit. Skönt med en ledig helg, helt och hållet. Snart är det dags för lite After Work, det är man värd såhär på löningsdagen, och att jag klarade tentan!

Till min fasa, upptäckte jag nyss att jag gått runt med en kofta hela dagen... med prislappen hängande i bak, med både extraknappar och allting. Äh... jag bjuder på den!

4 kommentarer:

Jenny. sa...

Hahaha, shyssta lökar. Jag skrattar för mig själv.

Anna sa...

hahah! superroligt ;)

Jenny sa...

Jag har ju dålig humor så jag tycker fortfarande att de är roligt.

sandra sa...

vad kul att du gillade buddy holly! hoppas att syrran skötte sig också. :)