fredag 15 maj 2009

Bästa Skåne!

15 maj.

Jag sitter här med en snorig näsa och vet inte vad det kommer ifrån. Det känns inte som en förkylning. Kan vara allgeri, men mot vad? Kanske katten. Det kom igår när vi satt på vaccinationscentralen och väntade..

Jag tog en ny fästingspruta igår, min fjärde totalt. Jag hatar sprutor. Det är bland det värsta jag vet, men jag vet inte vad det kommer ifrån. Kommer inte ihåg att det har hänt nått när jag var liten. Men så berättade pappa att det förmodligen beror på när jag slog upp tummen som liten och de stack in flera sprutor i min tumme utan bedövning. Så nu vet jag det...

Idag har jag skitont i armen efter sprutan. Kan knappt lyfta upp den ens.. De kanske träffade en nerv. Känns ungefär som att en boxare har slagit det hårdaste mot min överarm. Ni kan ju tänka er...

Det bästa med att vara här iallafall är familjen, all god mat som finns i kylen. Det är inte förens man är här som man verkligen uppskattar mjölken som faktiskt finns i kylen! Ikväll ska vi grilla, och det ska bli så underbart gott.

Justja, mamma praktiserar ju på apotek nu innan hon är klar med sin utbildning. Och hon ringde idag och frågade om jag ville ha nått därifrån. Så nu ska hon ta hem ansiktskräm, fotkräm, resorb, läppcerat och massa grejer. Gratis! Till mig! Jippi :)

Hoppas tiden går sakta nu resten av helgen. För motivationen till plugg och att åka tillbaka till Västerås finns inte ens i mina tankar just nu.

2 kommentarer:

linn sa...

vad bra att du har det gott där nere i Danmark ;) Ses på Måndag! puss

Anna sa...

haha! ;) danmark. ;) Ja, det gör vi. pusspådig!