fredag 21 augusti 2009

Tips

Nu har jag varit iväg på alla ärenden som jag skrev om i tidigare inlägget. Det gick felfritt! Men, vädret är jättekonstigt. Hur varmt och fuktigt som helst, men så fruktansvärt grått. Det är väl bara en tidsfråga innan himlen öppnar sig.

Jag ska ge er ett tips. Man lär sig av sina misstag. Om ni ska eller har lagt upp annonser på blocket, lämna inte ert telefonnummer. Eller ni gör ju självklart som ni själv tycker, men jag anser inte att det är smart. Jag föredrar mail. Jag har fått så konstiga samtal. Igår fick jag ett samtal från någon som jag inte fattade någoting ifrån. Han vill köpa någonting, men jag har lagt upp cirka 7 annonser, så vad ska jag veta vad det handlar om? Han pratade knackig svenska och ville prata engelska, jag försökte mig på det, men han pratade så snabbt så jag hörde ingenting. Jag sa att jag inte var hemma och han skulle ringa idag, idag har han ringt två gånger men jag har inte svarat. Kanske är elak, men jag orkar inte försöka mig på att förstå och att han ska komma hem till oss och hämta något... nej, nej, nej.

Aja, nog om det. Igår var det iallafall underbart väder, och jag satt ute på balkongen, tror att solen tog lite trots kort tid. Sen igårkväll när jag kom hem från jobbet fick jag ett ryck och började tvätta rent alla mina sminkborstar. Oj, oj, oj säger jag bara! Det bara rann av smuts. Jag blev inspirerad av http://stinalee.se som hade gjort det, och prövade på diskmedel! Oj, så effektivt. Borstarna känner oerhört fräscha nu och anledningen till knottror, akne och annat kan faktiskt bero på smutsiga sminkborstar! Tänk på det. :)


Fräscha sminkborstar och svamp
mellanrum


Solning på balkongen igår

Inga kommentarer: