lördag 17 oktober 2009

Regniga lördag

Urr. Vill inte sätta en fot utanför dörren mer idag...

Pluggade på förmiddagen. Fick ihop en motivering. Skönt. Sen åkte jag och Karin iväg på ett medel/intensivpass. Planen var inte den från början då jag tänkte på min förkylning, men sen blev jag så sugen så var tvungen! Och det gick över förväntan bra.

Nu har jag och Kristoffer precis ätit middag. Någonting med räkor skulle jag göra. Googlade lite och hittade ett recept på heta räkor med pasta. Sen improviserade jag lite och slänge ihop lite mer grejer. Här får ni receptet! Det gick superfort, så perfekt om man har bråttom.

3 dl räkor
2 dl creme fraiche
2 msk sambal oelek
2 klyftor vitlök
4 msk olivolja
1-2 msk sweet chili sauce
1 msk honung

1 paket färsk pasta, valfri sort

Stek pressade vitlöksklyftor tillsammans med sambal oelek i olivoljan i något minut. Tillsätt creme fraichen, sweet chili sauce och honung. Lägg i räkorna när pastan nästan är klar så de inte blir sega. Servera med färsk pasta!

Enkelt, gott och går fort!

1 kommentar:

Elin sa...

Mums! Det lät gott! Det måste jag testa någon gång :)