torsdag 5 november 2009

Tjatigt?

Svininfluensan har nu slagit till på allvar i Västmanland. (http://www.vlt.se)

Jag vill vaccinera mig. Men det blir inte aktuellt för min del förens vecka 50. Är ingen riskgrupp vilket är både positivt och negativt eftersom influensan nu är här på allvar. Jag vaccinerar mig inte bara för min egen skull utan även för människorna i min omgivning. Jag kan faktiskt bära på smittan utan att veta om det. Jag är absolut inte rädd för att få några biverkningar. De farligaste kunde vara feber och det kan ju vem som helst få! Ska ni vaccinera er? Om inte, varför?

Svininfluensa. Såhär vill man ju inte se ut. Hehe.

3 kommentarer:

Linn sa...

Haha! Vilken gris! Jag ska nog inte vaccinera mig. Jag önskar att jag hade en råcool anledning, men jag känner varken bu eller bä... är inte särskilt rädd helt enkelt och tänker inte så mycket på influensan.

Anna sa...

Jag känner mest att om Marcus klarade sin som en promenad i parken (en cypriotisk park!), så gör jag det också. Jag är ju tusen ggr tuffare än honom... hoho hoppas han läser. Liten chans, men still!

Anna sa...

Haha, låter bra det Anna!