tisdag 12 januari 2010

Vilken %#%¤" dag!

Ingen läskigt som hänt, men ACK så hektiskt, stressigt och jag vet inte vad. Betyder det samma sak föresten? Ja, skitsamma. Jag är för trött för att tänka. Svammel.

Går upp 06.45 som vanligt. Äter frukost. Ser fram emot min planerade dag att komma hem runt 14, åka och träna runt 17 och ta det lugnt. Vara nöjd över redovisningen.

Blev det så? Njaaaae.

För det första: Totalsågad på redovisningen. Eller alltså, förbättringar kan göras och det handlar om ganska mycket. Kommer nog få rest på den ja... Fick huvudvärk efter redovisningen. Drack kaffe på rasten. Klockan närmar sig 12.00. Lunch. Jag har ingen lunch och har inte råd att köpa, och vill inte äta macka. Struntar i lunch, äter min medtagna morot. Redovisningarna fortsätter 12.45. Pågår till 14.50 ungefär. Suck tänker jag. Hungrig som FAN och irriterad och trött. Går ner i datasalen, försöker skriva ut min inlämning för torsdag, för att slippa åka in till Eskilstuna i imorgon. Det går inte. Hur mycket jag än försöker, det går inte! Får hets. Karin löser problemet och vi kutar till ett café för att köpa sallad. (Har egentligen inte råd, med nu var det kris, alltså nästan 112-kris för svält, okej, inte så illa, men nästan). Köper ingen dricka till, tänker att det kan jag dricka hemma om cirka 40 minuter. Klockan är nu 15.40, tåget går 15.52. Tåget kommer, skönt. Sätter oss, öppnar upp maten. 5 minuter senare ropar de ut i högtalarna att ett tåglok har gått sönder i Kvicksund (vi passerar Kvicksund för att komma till Västerås) så det kan ta några minuter... Ja, tjena! Vi äter upp maten iallafall och väntar, och väntar... Kan tilläggas att anledningen till mat-köpet var för att hinna till ett pass på friskis som började 17.15. Ca 16.20 får vi reda på att tåget är inställt. Perfect, just perfect! Tack och hej träningspass. Buss kommer att ersätta. SUCK igen. Vi traskar mot bussen. Det kommer två bussar, en stor och en liten. Den stora ska mot Sala och den lilla mot Kvicksund och Kolbäck. Jaha, vänta ännu mer. Min tår började sakta men säkert domna bort av kylan. 17.05 lämnar vi Eskilstuna. Mina tår har numera fått kallbrand och har mer eller mindre svartnat. Okej, inte riktigt, men nästan! Sedan börjar tåna brinna på bussen, nästan iallafall. Tänkte gå på ett pass 18.00 istället, men kan snabbt glömma det också! Och inte nog med det, fick mensvärk och mens även under dagen, som om inte det var nog ändå!

18.00 når vi Västerås. Finally! Springer iväg till ICA, slänger i några varor i korgen och går med raska steg hemåt. På 10 minuter har jag hunnit packa upp mat, bytit om och packat väska. 18.30 är jag och Karin påväg till friskis för ett träningspass! Hur orkade vi? 20 min promenad dit, och 20 promenad hem + ett 60minuters träningspass! Hurtbulle? NU sitter jag i soffan. Och njuter, med en skön känsla av trötthet i kroppen. Ganska nöjd trots allt.

3 kommentarer:

Maddlur sa...

Det där låter som en härlig Tisdag.... Not!! Jag tror att Karins tisdagsolycka smittat ner oss alla :P

Anna sa...

Hahaha! Ja, det tror jag med!

Karin W sa...

Hahaha ja min tisdagsolycka sprider sig som en pandemi!!!

Anna, jag vet inte hur vi orkade men det gjorde verkligen dagen lite mer värd faktiskt :-) Vi bevisade än en gång att man HAR tid att träna!!!! Alla som säger annat är bara utan självdiciplin och livsglädje!!