torsdag 13 maj 2010

Tankeställare

Jag fick mig precis en tankeställare när jag läste detta inlägg från Fröken Fitness.

Så fort man påpekar att man tränar så mycket som man gör är man antingen hysterisk eller besatt. En speciell kommentar man hört är "men du behöver väl inte gå ner i vikt?". Det är ganska roligt att människor förknippar träning med att gå ner i vikt. Så är det inte. Mitt mål är att må bra, jag mår bättre, jag pluggar bättre och jag blir starkare. Istället för att ta en timmes paus i pluggandet med att titta på tv, åker jag iväg och tränar. Det är avkoppling, det är min höjdpunkt på dagen att få åka iväg och köra ett hårt träningspass! Nu på senaste tiden har mitt intresse för träning och hälsa vuxit otroligt mycket. Jag har alltid varit intresserad men nu har intesset blivit enormt! Vilket jag förstås tycker är skitkul.

Vad är erat stora intresse?

2 kommentarer:

Fanny sa...

Ja, jag behöver väl inte säga vad mitt stora intresse är ;) Trääääna, mest styrketräning då.
Jag håller med dig, kan inte säga hur många gånger jag fått den kommentaren.. hur känns det i benen sedan löprundan? ;)

Karin W sa...

ja jag tänkte ju också länka till det inlägget, haha! mitt intresse är att äta, nej jag skoja. det är träniiiiiing