söndag 26 september 2010

Söndagstankar

Vad har jag gjort egentligen?

Efter studenten flyttade familjen ner till Skåne. Jag sökte jobb som en idiot under ett halvårstid. Säkert 30 jobb. Fick kanske 3 svar vilka löd "Tyvärr har vi valt att gå vidare med andra sökande". Jag och Kristoffer hade över 60 mil distansförhållande. Jag "drev" runt i ett halvår, utan pengar, utan kompisar på plats, och som sagt, ett distansförhållande. Trivdes jag? Nej. I januari 2008 flyttade jag till Västerås, en vecka efter flyttlasset gått drar Kristoffer till Boden. För 11 månaders lumpentid. Jag läste en kurs på 25% på MDH, vilket betydde att jag läste för lite för att överhuvudtaget få ta del av CSN. Jag fick ett vikariat på ett äldreboende. Fick hoppa in kanske 5-6 gånger på en månad vilket resulterade i att jag inte nu heller hade några pengar. Nåja. Sommaren 2008 fick jag reda på att jag kommit in på MDH. Yes! Nu har jag läst programmet i över 2 år. Det är mindre än ett år kvar på min studietid. Jag sitter här med lite panik över situationen. Ska jag plugga mer? Orkar jag? Är jag mogen nog för arbetslivet? Jag vill ut och resa! Alla har rest överallt men jag har bara varit i Sverige. Men då måste jag ha pengar för det. Och för att få pengar måste jag jobba. Det går ju liksom inte att spara på CSNet som jag ändå måste betala tillbaka en vacker dag.

Jag har söndagstankar och söndagsångest. Jag har ätit onyttigt idag och jag har inte tränat. Imorgon mina vänner. Då börjar inte mitt nya liv. Nej, då fortsätter mitt gamla liv, precis som vanligt. Men förhoppningsvis utan ångest, mer träning, inga onyttigheter och lite mindre söndagsångest.

Svammel. Godnatt.

Inga kommentarer: