måndag 31 januari 2011

Favoritmat

Nu på förmiddagen fick jag sån lust att baka bröd. Så, så fick det bli! Tog inspiration från Bemme och valde hennes morotsbröd. En riktig nyttobomb! Jag ändrade receptet lite också.
m
Sen fick jag sug över att göra nån bra lunch, så det blev linssoppa a la Anna. Också det en riktig nyttobomb och soppan avnjöts tillsammans med det rykande morotsbrödet med skinka! Mums!


Bild från Google

Nu är det dags att uppdatera listan! Kommer knappt ihåg vilket nummer jag är på, men idag är det iallafall favoritmat.

Min favoritmat är och som har varit sen jag var typ bebis är spenatsoppa med dennis-korv i. Det låter nog lite konstigt men nej, vet ni vad, det smakar gudomligt! Och det ska vara mammas! Jag har lagat den själv några gånger men den blir alltid godast hemma! Sen beror det ju givetvis på vilket humör man har och vad man är sugen på. Jag kan tycka att korv med bröd är lika gott som pasta carbonara, helt beroende på humör! Men spenatsoppa ligger på topp!

1 kommentar:

Lisy sa...

Stoooor besvikelse, trodde jag skulle få höra fiskbullar med hummersås här? Hahhaha ;) Nejdå. Pusspåre!