tisdag 29 mars 2011

Inte, inte, inte

Jag börjar inte bli sjuk. Försöker jag intala mig. Har proppat i mig c-vitamin precis, är inne på 5:te koppen te nu. Varför ska det alltid komma så olägligt? Typiskt att vi inte hade någon Whiskey hemma, annars hade jag gjort Ankis dunderkur nu ikväll, trots att den smakar skit, men helt klart fungerande... Varm mjölk, whiskey och honung är receptet. Borde ni prova om ni råkar ha det hemma och börjar bli sjuk!

Nåja, nog pratat om det. Idag blev jag irriterad. Stod vid bussen och väntade och så står någon jäkel och röker en bit ifrån mig. Röken blåser mot mig och jag får dras med den äckliga lukten. Jag avskyr folk som röker offentligt som gör att jag blir passiv rökare! Ni borde inte få röka offentligt. Det borde finnas speciella rum eller hus där ni får gå in och röka, så kan ni stå där och andas in den äckliga och ohälsosamma luften. Det finns inga fördelar med rökning what so ever! Dyrt, ohälsosamt, äckligt, fult, absolut inte coolt och åter igen sjukt OHÄLSOSAMT! Det är säkert därför jag börjar bli sjuk nu också, för att ni har blåst rökt på mig och jag har fått sämre immunförsvar. Det är erat fel!

Nåja, i övrigt hade jag bokat spinning idag som jag självfallet fick avboka på grund av mina känningar... Annars fick jag cool kritik idag från handledaren "Suveränt arbete, bra källor, bra synpunkter... jag gav dig ett VG". Det var lite kul att få höra så bra kritik!
Här var jag frisk och brun! Och inte passiv rökare! Hehe...

1 kommentar:

Anna Zäll sa...

Fast Anna, nu blir jag irriterad. Passiv rökning är INTE att man känner lukten av en cigarett utomhus, det är när någon i din närhet röker ständigt nära dig. Till exempel föräldrar som röker inomhus runt sina barn.
Men visst, det är rökförbud i busskuren och det säger jag inget om. Däremot tycker jag inte att man ska förbjuda människor att röka utomhus. Det är "storebror"fasoner och vart ska man då dra gränsen? Ska vi börja ange folk som röker till polisen? Då blir det som i DDR och alla spionerar på varandra.
Trots allt så är det människors val hur de vill leva sina liv, och jag lovar att dina lungor inte tagit någon skada alls. Snarare har de gjort de av trafik och luftföroreningar. Det fastnar såpass mycket gift i rökarens egna lungor att det han/hon blåser ut nästan inte innehåller något alls.
Solarium framkallar också cancer, hudcancern i Sverige har ökat väldigt mycket de senaste 10 åren. Ska vi förbjuda dem också? Alkohol ger skrumplever och förstör människors liv. Godis leder till diabetes.
Häxjakten på rökare i Sverige gör mig upprörd, ärligt talat.
Nu kanske jag blev långrandig och jätteseriöst men wtf.