måndag 5 september 2011

5 september - tankar

Jag tycker att tävlingar är kul. Men när det handlar om att man själv ska testa det man anser sig själv att vara relativt bra på, får jag världens största press på mig själv. Ett exempel är löpningen. Jag har sprungit ett x antal mil, jag tycker om att springa, det är den träning jag oftast utövar och jag slår mina egna rekord med jämna mellanrum. Men, jag avskyr att folk tror att jag är bättre än någon annan på löpning, bara för att jag har sprungit mer än andra. Jag känner oerhörd press på att prestera för att på något vis behöva bevisa att jag kan. Det jag vill säga med dessa ord är att jag gillar löpning, jag gör det för att jag tycker att det är kul och jag tävlar endast mot mig själv och ingen annan. Därför vill jag inte höra "oj, jag kom in i mål före dig trots att jag bara sprungit 10 km en gång i hela mitt liv och det var för 3 år sedan". Då fick jag helt plötsligt stämpeln att jag inte är bra.

På tal om löpning så är det snart dags att svira om till de nytvättade löparkläderna. Jag ska ut i spåret! Och Kristoffer var sugen på att hänga på, kul! :)




Knäpp-Issa och jag innan vårruset, våren 2011!



2 kommentarer:

Fanny sa...

DU är grymt bra!! :)

Angelica sa...

Önskar jag hade ditt intresse för löpning! Du är grym anna! Låt ingen få dig att tro annat!!