måndag 26 september 2011

Lidingö tjejlopp

Jag sprang för Wellnes Aftonbladet, då jag tidigare i sommar vann en startbiljett med en tävling som de anordnade! Därav tröjan :)




Fotograf: Karin

Då har jag avklarat två heltrevliga lopp på en vecka!

Igår var det dags för Lidingö tjejlopp på 10 km. En riktigt skön sträcka som givetvis var oerhört kuperad, upp & ner för backar hela tiden. Så att det brände i benen var det ingen tvekan om! Men jag hade gett mig tusan på en sak: att inte gå upp för backarna. Det gjorde jag inte heller, jag saktade in rejält och joggade med korta snabba steg uppför backarna, på det viset förlorade jag inte speciellt mycket tid heller, men som sagt, det brände i låren i sista uppförsbacken. Jag kände mig iallafall stark i benen hela sträckan vilket var en lättnad! Jag sprang in i mål på tiden 57.25 minuter. Nöjd!

Idag har jag börjat morgonen med ett gympass på friskis. Körde ben och mage med grabbarna. Jag är helt slut nu! Jag tog 200 kg i benpressen! Haha, helt galet ju. Det kommer kännas imorgon... Ikväll kör vi spinning för att jobba bort den värsta mjölksyran, hehe.

I övrigt då... i lördagskväll var vi ute några stycken och käkade på Bishop Arms. Det blev några öl och vi avslutade sedan kvällen på Varda. Hemgång runt 00.45-tiden. Mycket trevlig kväll!

Igår hände dessutom en jättetråkig sak... Lilla kissen, Mysan. Hon har blivit en liten katt-ängel.

1 kommentar:

Fanny sa...

Grymt jobbat!! Stolt över dig <3