onsdag 19 oktober 2011

Oooh...

Fick imorse mail från Ving och bekräftelse på Thailands-resan som närmar sig. Eller ja, det är ju två månader kvar, men ändå. Det gör att man verkligen förstår att man ska iväg. Det är härligt! Så nu gör det med andra ord ingenting att jobba rumpan av sig!

Idag har jag en heldag hemma nästan. Börjar inte jobbet förrän 16.00, så innan dess är det tvätt och lite dammsugning som står på schemat! Ikväll blir det Pluto sen. Ska nog hinna med ett träningspass också, får se om det endast blir det powerwalk eller om jag åker iväg till gymmet. Nu spöregnar det... Så inte så värst sugen på att ge mig ut!

Igår körde jag ett jympapass! Första på typ minst ett halvår, år? Det var riktigt kul och ösigt, men kände av i nedre delen av höger vad, samt lite smått i benhinnorna (måste köpa nya träningsskor!). Känner aldrig av benhinnorna annars, så förmodligen är det allt hoppade som gör att det känns! Vid löpning får jag aldrig några problem. Så kul när man tänker tillbaka på typ två år sedan och hur man tränade då. Då var det jympa minst 4 dagar i veckan samt väldigt sparsamt på gymmet och löpningen bestod av en maxsträcka på 5 km, absolut max, om ens det. Nu är löpningen i fokus och styrkan har kommit in desto mer.

Har ni börjat träna annorlunda med åren?

Inga kommentarer: