tisdag 22 november 2011

HIT

Hade planen att gå på skivstång först, men då ville Kristoffer gymma och det ville inte jag, för jag ville köra igenom hela kroppen och diskussionen slutade i att vi gick på HIT. HIT står för Högintensiv Träning. Det är så fruktansvärt jobbigt att det nästan inte är kul. Alltså, jag älskar att ta ut mig till fullo, men detta pass är rent ut sagt självplågeri. Man ligger mellan 85-90% av maxpulsen under nästan hela passet, och som ledaren uttryckte det "där har man passerat mjölksyregränsen för lääänge sedan".

Men, nu i efterhand känns det fruktansvärt bra. Jag är helt slutkörd i kroppen, precis som jag vill vara!

Ikväll efter passet hade vi lite julfeelings här hemma. Vi åt årets första risgrynsgröt med kanel, socker och mjölk. En julknäcke med julskinka och senap. Det smakade underbart!

Dags för sängen alldeles strax. Ny dag imorgon (som en gamling skulle säga...). Ser fram emot helgen som bara den :)


Skönt det vore med lite sol i ögonen!

Inga kommentarer: