måndag 24 september 2012

Överbelastning

Det är iallafall vad jag googlat fram. Efter Stockholm halvmara fick jag känningar i min högra fot, på utsidan. Jag har tränat på ändå eftersom smärtan endast uppenbarat sig när jag stått och gått på foten. Det har alltså inte gjort ont när jag sprungit, kört indoor eller liknande.

Valde dock att undvika löpning hela veckan och har bara kört indoor, spinning och pass som inte belastar foten alldeles för mycket. Nu är foten dock INTE på min sida. Det gör ont när jag bara står upp. Detta är troligtvis en överbelastning, och för att det ska försvinna är det alltså vila som gäller.

Jag blir lätt irriterad och bitter när såna här saker händer. Visserligen är jag bara dum om jag inte vilar, men det är väl det jag får göra nu. Jag får helt enkelt gilla läget. Sådant är man ju ganska bra på iallafall.

Jag tror iallafall att "skadan" uppstått eftersom jag knappt sprungit längre än 10 km-sträckor i sommar, sedan helt plötsligt köra över 20-km. 


Inga kommentarer: