söndag 3 februari 2013

Energitjuv!

Det är precis den beskrivning jag har av januari.

Det har varit en månad som helt och hållet stulit min energi på alla sätt och vis. Har varit ledsen, nere, nojig, omotiverad och allmänt depp bara. Hur som helst så har jag bestämt nu att februari ska bli den månad då all min energi, motivation och glädje ska återförenas med mig! Jag ska stjäla tillbaka all energi iallafall och se till att följa mitt citat här precis ovanför mycket bättre! Och, jag ska bli bättre på att uppdatera bloggen!

I fredags var en riktigt bra dag! Ledig sådan, pysslade lite hemma, fixade cykeln (som dessutom är klar nu!), inhandlade lite nödvändigheter, var ute och sprang milen i det underbara vädret, kändes precis som vår just precis då! Sedan på kvällningen inväntade jag mina fina kollegor Joanna, Emelie och Ello, vi käkade plockmat, snackade skit, drack vin och hade en riktigt kul kväll. Eftersom jag ramlade in i lägenheten vid 4-5 på morgonen så kan man nog klassa det som en riktigt bra kväll! Så himla kul!

Lördagen mådde jag väl som förtjänat en stund på förmiddagen, men det gick över rätt snabbt! Tog en promenad till friskis & drack kaffe med Karin. På kvällen tog jag så lugnt som jag kunde och somnade i tid.

Imorse gick jag upp i tid, fixade frukost & powerwalkade till jobbet eftersom bussarna inte går alls på söndag-förmiddagar. 45 minuter senare var jag där! Sjukt fint väder idag också.

Efter jobbet blev det en genomkörare av axlar, mage & lite rygg, sen IW-pass. Nu sitter jag nöjd & belåten i soffan! Imorgonbitti inleder jag och Karin vårens tradition igen, morgonträning. Lovely!


Träningsglädje!

Inga kommentarer: