måndag 18 mars 2013

Ibland känner man bara inte för det

Uppe med tuppen imorse, vaknade av mig själv 06.26 exakt. Valde att skutta upp och dra upp persiennerna och släppa in lite ljus! Sedan slängde jag på mig kläder & drog ut på en pw. Drygt 40 minuter var jag ute & andades in den friska luften och såg solen gå upp. Energi.

Efter en pw & dusch blev det efterlängtad frukost. Fiberberikad havregrynsgröt med linfrön, banan & lättmjölk. Till detta äggvita & kaffe. Mmmm!

Började jobbet klockan 9 & körde på fram till 17, strax därefter. Full fart som vanligt! Efter jobbet hade jag känslan av att "kommer jag landa hemma nu så kommer jag stanna där, men jag vill verkligen till gymmet". Kom hem, landade i soffan en stund, men viljan att ta mig till gymmet var starkare. Tur var väl det då jag gjorde en riktigt bra löptur på bandet, 10 km blev det & tröttheten var ett faktum. Riktigt nöjd att jag tog mig dit & gjorde ett bra pass trots känslan jag hade innan. Konstigt nog blir oftast dessa pass när man inte riktigt känner för det desto bättre! En sporre alla andra dagar då det känns lite tungt.

Nu har jag precis käkat middag (tacka vet jag matlådor, bara att slänga in i mikron liksom & inget onödigt slinker ner under tiden man lagar mat!). Ska bli bättre på att alltid ha matlådor i frysen!

Nu får jag chilla. Det är jag värd.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjolahopp! Läst din blogg ett tag men har du bytt jobb, vart jobbar du nu? :)

Anna sa...

Hej! Vem är det som frågar? ;) Jag har jobbat extra i butik sen i september men hade även ett annat jobb i höstas, tyvärr så la det kontoret ner så nu är det endast extra i butik för tillfället... :)