måndag 15 april 2013

Okunskap i gymmet

Det är så himla ofta som man ser människor i gymmet som gör helt galet & kanske lite roligt galet ibland också. Man önskar att många fler gått en instruktion eller liknande för att lära sig, mest för skaderiskens skull.

Jag hade ganska roligt imorse på gymmet. Det var en tjej, kanske ett par år yngre än mig som började med att gå en sväng på bandet. Sedan satt hon sig på en bänk & skulle göra någon form av bröstpress, men det var snarare "håll-i-hantlar-och-rör-dem-max-10-cm-i-en-konstig-vinkel", därefter gick hon vidare till kabelmaskinen & skulle väl också arbeta med någon muskel, oklart vilken. Ställer sig och drar i ena kabeln med båda händerna som att hon ska dra något ut från maskinen, ungefär. När jag sedan går från gymmet har hon landat på en motionscykel. Haha, jag kunde inte sluta tänka på henne efteråt & undra vad egentligen det var hon tränade. Haha!

Nu säger inte jag att jag är någon expert på alla gym-maskiner för det är jag verkligen inte, men jag anser mig ändå ha rätt bred kunskap i gymmet. Kör oftast mycket med den egna kroppen & fått inspiration från många olika tidigare pass jag kört.

Lite den, kolla videon! Haha.




Inga kommentarer: