söndag 25 augusti 2013

Nystart'

God morgon!

Efter utebliven motivation till bloggen samt lite annat underliggande så är det nu dags att göra en nystart. Det nya & det bättre året börjar idag.

Igår eftermiddag anlände jag till Lillsveds idrottsfolkhögskola tillsammans med mamma & pappa som agerade flytthjälp då det hade blivit en aning bökigt att släpa all packning på tåget. Jag fick nyckeln till mitt rum som jag nu ska spendera cirka 10 månader i. Rum 17. Sparsamt möblerat och det märks att rummet hängt med i några år, men absolut fräscht & bra med förvaring. Jag delar toalett, dusch & kök med de andra tjejerna som bor på min våning (på våningen under bor grabbarna). 

Redan igårkväll kom det ett gäng och knackade på min dörr och vi pratade lite om vad vi skulle läsa för utbildning, sedan träffade vi på några fler från alla delar av Sverige. KUL! På kvällen spelade vi kort några stycken & kollade sedan på film. Det känns redan att man kommer få mycket nya vänner här och att sammanhållningen kommer bli bra!

Det känns dock konstigt fortfarande, som att det är ett läger där man ska åka hem om en vecka. Svårt att förstå att det är här jag spendera min 10 kommande månader. Jag tror, eller vet, att det här kommer bli riktigt bra, och riktigt roligt. 

IDAG börjar något nytt.


Inga kommentarer: