måndag 26 augusti 2013

27 augusti'

God morgon!

Jag glömde i gårdagens inlägg att säga att började förmiddagen med en 6 km löptur i Lillsveds löpspår! De har flera olika distanser här och spåren går dessutom lite i skogen vilket gör det till en ännu bättre utmaning, underbart. På kvällen blev en pw med två nyfunna vänner & lite lek i utegymmet! På kvällen såg vi på film hela gänget i allrummet. Cirka 15 pers tror jag vi var!

Igår hade vi uppropet på skolan. Min utbildning, hälsocoach - pt & gti, har cirka 50 studenter och vi kommer bli uppdelade i två klasser. Sedan finns idrottspedagog, där det är något färre & endast en klass. Det finns iallafall många intressanta människor att prata med här så vi är inte helt ute i skogen, haha!

Första två nätterna har även gått bra i mitt lilla rum. Jag har tur som fått en otroligt skön säng om man jämför med många andra som får sova på en planka, i princip. Jag har dessutom två garderober & två hyllor i rummet så brist på plats är det definitivt inte.

Idag ska vi ut med båt i skärgården för att få lite "rundvandring". Vi skulle stanna till på en ö för att äta lunch och därefter gå en promenad. Därefter ta oss tillbaka med båt till Lillsved.

För er som inte vet heller så ingår ju maten i hyran här, så allt serveras i matsal. Frukost, lunch, mellanmål & middag. Drömmen? Dessutom husmanskost med stor salladsbuffé, så det är hur enkelt som helst att anpassa sina måltider till hur man vill ha det!






Inga kommentarer: