måndag 11 november 2013

Jo men tjena?

Hej. Jag är världens sämsta på att uppdatera min stackars blogg.

Vi har haft en vecka höstlov vilket har varit ganska skönt. Det har varit hur lugnt som helst och jag har inte gjort många knop alls egentligen! Tränat, hängt med familj & vänner. Jag ska erkänna att jag varit lite rastlös, men gymmet räddade mig där några gånger. Abstinens. 

Idag är det måndag och första dagen efter lovet. Kan ha varit den tröttaste måndagen någonsin? Vaknade upp som en zombie imorse och trodde att det var ett skämt när klockan ringde! Pallrade mig upp och körde ett spin-pass tillsammans med några tjejer där Alex ledde. Lika trött innan som efter ungefär. Åt frukost som en zombie och tog mig igenom hela förmiddagen som en zombie. Alltså, jag börjar bli gammal nu! Lördagens utgång tog hårt på mig. Pappa frågade i söndags "Jaha, var det kul igår?" Jag "Ja, men det var det!" Pappa "Var det värt det då?' Jag "Nej". Haha, jag pallar inte! Pensionären.

Denna vecka på skolan har vi en så kallad "funkisvecka" där vi får prova på olika sporter med funktionsnedsättning. Idag har vi exempelvis spelat basket med en arm, spelat fotboll med ett ben, spelat innebandy utan armar och volleyboll utan ben. Sedan lyssnade vi på en föreläsning av en kille som vid 23 årsålder blev överkörd i motocross-spåret och fick 4 hjärnblödningar. Han låg i respirator i 17 dagar och tappade talet helt. Nu var talet tillbaka men hans höger hjärnhalva fungerade sådär enligt honom själv, idag 47 år gammal. Det går verkligen upp för en att livet är skört och det gäller att ta vara på det man har! Funderade tillbaka en del på vad jag fått uppleva som personlig assistent & att ha en väldigt nära relation med en person med funktionsnedsättning. Hade gråten i halsen tidigare idag. I vilket fall som helst så är det en otroligt viktig & intressant vecka!

Ikväll rev en trött & sliten Anna med dåligt humör av ett rejält benpass som sved överallt. Hoppas på ett grymt kvitto imorgon eller på onsdag! En annan sak som är dryg är att vi fått fuktskada i vårt duschrum så nu måste vi släpa en väska varenda gång vi ska träna för att vi måste duscha i gympasalen. Det går bra nu, kompis!

Nu har jag pladdrat tillräckligt, så här kommer lite bilder. Tack & hej. 








Inga kommentarer: